CZYM JEST CONTENT MARKETING?

Content Marketing to sztuka tworzenia i przekazywania wartościowych  treści dedykowanych zdefiniowanym grupom odbiorców, które odpowiadają ich potrzebom, rozwiązują ich problemy, kolportują wiedzę na temat organizacji i produktu, a w efekcie – przyciągają klientów, budują sprzedaż i wizerunek firmy lub jej produktów.

W tradycyjnym marketingu produkowałeś firmową gazetkę, publikowałeś reklamy telewizyjne i radiowe, dystrybuując informacje o swojej firmie/produkcie w jedną stronę: w stronę klienta.

Content Marketing to technologia komunikowania treści w sposób pobudzający interaktywność .
To komunikacja dwustronna, dialog a nie monolog. To jednocześnie jeden z najważniejszych programów marketingowych, o nieocenionym wpływie na decyzje konsumenckie i rozpowszechnianie wiedzy o produkcie i stojącej za nim organizacji.

Content Marketing służy przyciąganiu, angażowaniu i rozumieniu grup klientów w celu zaspokojenia ich potrzeb i zwiększania wartości własnego biznesu.

Kiedyś używałeś firmowej gazetki i kupowałeś czas reklamowy z przeznaczeniem na spoty. Teraz wszystko to możesz zrealizować za pośrednictwem Internetu.

PRZYKŁADY DZIAŁAŃ  Z OBSZARU CONTENT MARKETINGU

  • strona internetowa służąca jako multimedialny portal wiedzy o dziedzinie, którą się zajmujesz, wspomagająca rozwiązywanie problemów, które rozpoznano
  • blog, w którym komunikujesz się z klientami
  • tworzenie tematycznych, branżowych i produktowych baz na stronach twoich potencjalnych klientów (uczestnictwo w działaniach cudzych serwisów)
  • prowadzenie extranetu  na potrzeby komunikacji wewnętrznej w firmie oraz towarzyszących jej grup interesu
  • e-book poświęcony twojej dziedzinie, historii, doświadczeniach i pozycji, którą w niej zajmujesz
  • uczestnictwo w portalach społecznościowych
  • prowadzenie usług merytorycznego serwisu w zarządzaniu zawartością stron internetowych

DANE O CONTENT MARKETINGU

Według najnowszych badań Content Marketing Institute…

… 80% decydentów biznesowych woli otrzymywać informacje i ciekawe artykuły zamiast reklam

… 70% odbiorców najwyżej ceni publikacje firmowe użyteczne i zgodne z ich zainteresowaniami

… 60% odbiorców twierdzi, że Content Marketing pozwala im podejmować lepsze decyzje biznesowe

… 50% odbiorców akceptuje fakt otrzymywania informacji od firm

… 26% budżetów firm (USA) przeznacza się na tworzenie i dystrybucję treści.

Twoi klienci wyłączyli już tradycyjny marketing. Pomijają reklamy, nie czytają reklam prasowych, są za to biegli w surfowaniu po Internecie. Mogą i chcą pozyskać informacje online, bez banerów lub przycisków. Oni poszli do przodu. A ty?