BĄDŹ ZROZUMIAŁY

Mów słowami nabywcy. Nie ma nic gorszego w komunikacji z klientami niż brak zrozumienia dla słów, których używasz.

Porzuć żargon, nawet jeśli branża, w której operujesz, jest nim przesycona. Zawsze można napisać prościej, ciekawiej i inaczej niż konkurencja. Pomyśl o kliencie, który nic z twojego słownictwa nie rozumie – czy nie powinieneś przekonać także jego?

Odbiorcy komunikacji oczekują TREŚCI, to zasada numer 1. Ale kolejna brzmi: nie nudź! Ludzie oczekują pasji, autentyczności! Muszą widzieć, że twoja firma naprawdę żyje tym, co robi. Nie oczekują od ciebie propagandy, zawiłych wyliczeń (chyba, że prowadzisz portal matematyczny ;-).

Oni chcą szybko zrozumieć i utrwalić twój przekaz. Jesteś dla nich tym, co publikujesz.

Nie kupuję bełkotu, typu „realizacja celów biznesowych”, nie kupuję „przełomowych”, „wiodących”  i „szerokiej gamy produktów”, nie wierzę w „rozwiązania synergiczne”, „produkty spełniające najwyższe standardy” i w „proaktywną politykę nawiązywania dialogu”, nie ufam ofercie „pod klucz”.

Niedobrze mi, gdy to czytam. A tobie?