SKLEP Z CYTATAMI. NAŚLADUJ TO!

Bardzo dobry pomysł biznesowy musi mieć co najmniej doskonały serwis internetowy, co niestety nie zawsze idzie w parze. Widziałem już tak skopane profile na Facebooku i tak liche serwisy, że każdy oryginalny pomysł witam teraz z wielką serdecznością i nadzieją. Może tym razem to będzie TO?

 

Jest w Poznaniu przy ul. Kościuszki maleńki sklep. Ma od pewnego czasu tak wielu sympatyków i tak ciepłe opinie, że nie sposób o nim nie wspomnieć. Sklep z Cytatami. To jego nazwa. ONI, czyli wielcy ludzie pióra, sztuki, filozofii, MÓWIĄ, zaś DARIA znakomicie to wszystko RYSUJE. Daria Mielcarzewicz – kreator tej użytkowej sztuki z przeznaczeniem nie tylko dla bibliofilów.

SC

Prosty aż do bólu, fenomenalnie intrygujący pomysł na biznes, który nie ogłupia, pozwala twórczo rozwijać się i jeszcze (mam nadzieję) przynosi dochód. Na wszystko, co tylko można sobie wyobrazić w Sklepie Z Cytatami można umieścić cytat. Od ołówka po torbę, od papierośnicy, zegara i lupy aż po koszulki i parasole. Wszystko jest lub może być cytatem! Mądrym, pozwalającym na zastanowienie, oryginalnie zilustrowanym. Jest tu i Bruno Schulz, i Gombrowicz, i Dostojewski, i Bułhakow, i Ionesco, i Prus, i Mickiewicz, i nie wiem, kogo tam nie ma… No i jest kreska Pani Darii, rozpoznawalna, mocna.

Do tego – spójny profil na Facebooku, z dużą ilością żartów, skojarzeń i fotografii, ale bez kretyńskich wstawek, którymi watuje się wiele innych marek. Do tego – także spójny z pomysłem na sklep – własna, ciekawa graficznie galeria internetowa autorki, pokazująca jej potencjał twórczy, intelekt, dorobek i… poczucie humoru.

Mamy więc do czynienia z konceptem przemyślanym, łączącym różne aktywności, zawierającym Content 2.0 najwyższej próby, a przede wszystkim „sprzedającym”, czyli spełniającym swoją zasadniczą rolę. Umówmy się przecież, że w handlu chodzi o sprzedaż. A strony serwisów autorki na pewno klientów przyciągają.

Trzeba też przyznać, że twórcom sklepu nie brakuje inwencji, nie tylko zresztą handlowej. Warsztaty dziecięce? Proszę bardzo. Urodziny Gałczyńskiego lub Leśmiana? Zniżka na wszystkie artykuły z cytatami z mistrzów. Fotografia otworkowa jako pomysł kreatywny pod ocenę fejsbukowiczów? No jasne! Można bawić się na Fejsie w sposób inteligentny, można kreować własną markę nie zniżając się do trywialnych tekścików „dziś piąteczek, uff nareszcie!”… Przykład godny naśladowania przez wszystkich, którzy chcą budować wartość własnej marki.

sc kolaz 1

SC kolaz 2

Tak to wygląda. Jest radość, biznes, twórcza myśl, zabawa ale całkiem serio. I są efekty: artykuły w prasie, filmy, teksty pisane przez blogerów, zaproszenie do Starego Browaru. Dobry pomysł wsparty znakomitą komunikacją – wieszczę trwały sukces!

Fotografie ze zbiorów Sklepu z Cytatami